 Getallen
        Getallen 
                  
                
              
            
          
        
      
    
    B Gebruiken
    Memoriseren, hoofdrekenen, hoofdbewerkigen, bewerkingen met breuken, berekeningen uitvoeren, rekenmachine
    
      
        | 1-fundament | Toelichting en voorbeelden bij    1-fundament | Toelichting en voorbeelden bij 1-streef | 
      
        | Paraat hebben  | Paraat hebben | Paraat hebben  | 
      
        | 
          36 Getallen met maximaal drie cijfers delen door een getal met maximaal 2 cijfers, al dan niet met een rest: 132 : 16 =
 | Kunnen    delen van getallen met maximaal drie cijfers door een getal met maximaal 2    cijfers, al dan niet met een rest in kale delingen en in eenvoudige    toepassingssituaties. (Procedures kunnen zijn: opvermenigvuldigen, de    verdeeleigenschap, een vorm van kolomsgewijs delen    of cijferend delen.)
 Hierbij zijn notaties op papier toegestaan.
 
            132 : 6 = 132 : 16 =
De 435 leerlingen van basisschool Landweert moeten    voor de sportdag in 8 gelijke groepen worden verdeeld. Hoeveel leerlingen zijn dat per groep? Leerlingen die overblijven, mogen    helpen bij de gymtoestellen.
 Hoeveel leerlingen zijn dat?
 Zijn dat er genoeg om te helpen denk je?
 
Schrijf de antwoorden op. (Uit:    Wereld in getallen)
  Delen. (Uit: Wis en reken) Delen met rest. (Uit: Alles telt)  | Kunnen    delen met grotere getallen, al dan niet met een rest in kale delingen en in    toepassingssituaties*. (Procedures kunnen zijn: opvermenigvuldigen, de    verdeeleigenschap, een vorm van kolomsgewijs delen    of cijferend delen.)
 Hierbij zijn notaties op papier toegestaan.
 * Zie ook toelichting en    voorbeelden onder 1-streef: C: Gebruiken; Paraat hebben:- Standaardprocedures gebruiken, ook met getallen boven de 1000 met complexere decimale getallen in complexere situaties
 
            525 : 15; 325 : 13; 2665 : 31         
            Hoeveel schoolgidsen? (Uit:    Pluspunt)
 Delen. (Uit: Pluspunt)
 Delen. (Uit: Alles telt) | 
    
     
 
 Overgenomen uit: Concretisering referentieniveaus rekenen 1F/1S  SLO